1 Şahit olsun1 iyilik yaymak için art arda2 gönderilen (bu vahiyler)!
2 Ardından bir fırtına gibi ortalığı kasıp kavuranlar!
3 Ve (İlâhi mesajı) yaydıkça yayanlar!
4 Peşinden (hak ile bâtılı) seçip ayıranlar!
5 derken (insanı) tarifsiz (güzellikte) bir öğütle buluşturanlar;
6 (o öğütle) imana yöneleni mazur addeden ve (tevbe için) uyarıda bulunanlar...
5 derken (insanı) tarifsiz (güzellikte) bir öğütle buluşturanlar;
6 (o öğütle) imana yöneleni mazur addeden ve (tevbe için) uyarıda bulunanlar...
Dipnotlar
1 Yüksek bir belâgatın ifadesi olan ilâhî yeminler, varlığı oluşturan her unsurun "şahitlik" vasfını ifade eder. Tek sahip O'dur; gerisi hep şahittir. İnsan da şahitler kervanına bilinçli olarak katılmalıdır. Tefsir otoriteleri, ilk beş âyette yer alan sıfatların mevsufu konusunda ihtilaf etmişlerdir. Bunlara "melekler", "rüzgârlar" veya "kâmil ruhlar" diyenler olduğu gibi, ilk ikisi melekler diğerleri rüzgâr veya ilk ikisi rüzgâr diğerleri melekler, ilk ikisi melekler müteakip üçü âyetler diyen de olmuştur. Tercihimizin gerekçesi için mevsufsuz sıfatlarla başlayan beş sûrenin ilki olan 'Âdiyât 1'in notuna bkz.
2 Hem 'urfen masdarına mef'ul mânası vererek, hem de ism-i masdar anlamıyla. Kıl art arda, eş peşe dizildiği için at yelesine 'urf denilmiştir.
2 Hem 'urfen masdarına mef'ul mânası vererek, hem de ism-i masdar anlamıyla. Kıl art arda, eş peşe dizildiği için at yelesine 'urf denilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder